Nederlands
bezoekers online.

F.A.Q.


F.A.QVVEEL GESTELDE VRAGEN


 
1)   Kan ik ook telefonisch of schriftelijk bestellen ?
Helaas is dat niet mogelijk. Onze webshop is gekoppeld aan onze adminstratie.
Bestellingen worden adminstratief geheel automatisch verwerkt. Alleen op die manier kunnen we snel en
efficiënt uw orders verwerken.
2)   Ik heb een bestelling geplaatst maar ben iets vergeten.. wat nu ?
In dat geval kunt u op de bestellijst het vakje: 'Aanvullende bestelling' aanvinken en daarbij
het ordernummer vermelden waar de aanvulling bij hoort.
In dat geval geldt geen minimum orderbedrag en wordt er niet nogmaals porto berekend.
Uiteraard is dit alleen mogelijk wanneer er nog een bestelling van u in behandeling (dus nog niet verzonden) is.
U kunt maximaal 2 aanvullende bestellingen doorgeven.
(In bepaalde gevallen kan deze optie tijdelijk uitgeschakeld zijn.)
3)   Ik heb geen klantnummer, kan ik dan toch bestellen ?
Ja, zodra u voor de eerste keer heeft besteld dan ontvangt u een klantnummer.
U vindt uw klantnummer o.a. op elke meegezonden kassabon.
4)   Ik ben mijn klantnummer vergeten .. wat nu... ?
In dat geval kunt u op het bestelformulier invullen: "vergeten". Wij zullen dan zelf uw klantnummer opzoeken.
Wel worden bestellingen met een juist klantnummer met voorrang behandeld.
Wij adviseren u, uw klantnummer thuis op een handige plaats te bewaren.

5)   Ik heb geen bedrijf, kan ik dan toch bestellen ?
Ja zeker, wij zijn geen groothandel maar detaillist.
Iedereen kan dus bij ons bestellen.

6)   Mijn bestelling past makkelijk door de brievenbus,

      betaal ik dan ook € 4.95 portokosten ?

Ja, elke zending wordt namelijk als 'Pakket' of 'Brievenbuspakket' via PostNL verzonden.
Bij een pakket dient u te tekenen voor ontvangst, zodat we zeker weten dat de bestelling is aangekomen.
Wanneer u voor meer dan €  50.00 bestelt, dan betalen wij de portokosten (binnen Nederland).
Op het moment van verzenden ontvangt u van ons een e-mail met Track&Trace informatie waarmee u uw bestelling kunt volgen.

7)   Kan ik ook een Jacobi Spaarpas aanvragen ?
Ja, iedere partikuliere klant kan kosteloos de Jacobi Spaarpas aanvragen.
De pas wordt u per post toegezonden. Wel dient u de pas minimaal 1x per jaar te gebruiken.
Na elke aankoop wordt de pas automatisch weer voor één jaar verlengd.
 
 
9)   Kan ik goederen retour zenden ?
Ja, u mag artikelen binnen 21-dagen na ontvangst zonder opgave van reden retour zenden.
Een retourbon wordt bij elke bestelling meegeleverd. Vul deze geheel in en wij zorgen
voor een snelle terugbetaling. De kosten voor retourzending zijn altijd voor uw eigen rekening.
Wanneer u de complete zending retour zendt dan ontvangt u uw betaling inclusief portokosten terug.
Zendt u een deel van de artikelen terug, dan wordt alleen het bedrag van de retourgoederen terugbetaald.
U ontvangt uw betaling binnen 14-dagen terug op uw Bankrekening (vooruitbetaling, iDeal)
Of via Paypal wanneer u heeft betaald via Paypal of Creditcard.
Heeft u achteraf betaald met Afterpay, dan wordt de creditering via Afterpay geregeld.

10)   Ik heb iets gekocht maar het is binnen de garantietermijn kapot gegaan.
In dat geval dient u dit altijd per e-mail te melden aan:
Omschrijf uw klacht en vermeld altijd uw klantnummer, en het artikelnummer. Ook vermelding van het ordernummer
en uw telefoonnummer kan vaak handig zijn.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk kontakt met u op om tot een passende oplossing te komen.
Stuur dus geen goederen retour zonder overleg vooraf.
Eventuele retourzendingen dienen altijd voldoende gefrankeerd te zijn. In het geval uw klacht terecht is
dan worden de kosten voor retourzending door ons vergoed.

11)   Ik heb niet de juiste goederen ontvangen,

        ze staan wel juist op de kassabon. Wat nu ?

Uw bestelling wordt geautomatiseerd verwerkt waarbij de kassabon automatisch geprint wordt
aan de hand van uw bestelling en de beschikbare voorraad.
Heeft u een verkeerd artikel ontvangen of mist u een artikel neem dan kontakt op met:
we zullen dan zo snel mogelijk reageren.
Stuur a.u.b geen goederen retour zonder overleg vooraf.

12)   Ik heb nog een tegoed van een eerdere bestelling,

        hoe kan ik dat verrekenen ?

Wanneer bij uw vorige bestelling niet alle bestelde artikelen zijn geleverd terwijl ze wel zijn betaald
dan wordt het teveel betaalde bedrag in eerste instantie automatisch als tegoed bewaard.
U kunt dit teveel betaalde bedrag altijd terug vragen op uw Bankrekening of Paypal account
door een mail te sturen aan:
onder vermelding van uw Naam en Klantnummer en uw Bankrekeningnummer.

Zolang dat niet gebeurd, dan blijft uw tegoed in onze administratie bewaard.

Wanneer U bij een volgende bestelling inlogt in de webshop dan wordt uw tegoed
automatisch verrekend met uw bestelling.

U kunt uw tegoed bij uw volgende bestelling ook zelf in mindering brengen bij de betaling.
Het tegoed op uw laatste kassabon is altijd het aktuele tegoed inclusief eventuele eerdere tegoeden.
U kunt dus nooit 2 tegoeden in mindering brengen.
Uw aktuele tegoed staat altijd onderaan uw kassabon vermeld.
Wanneer u twijfelt over de hoogte van uw tegoed neem dan even kontakt met ons op.

Al u inlogt kunt u ook uw spaarpunten on-line bekijken, de status van uw bestelling controleren enz...

Een inlog-code kunt u aanvragen via de log-in pagina.


13)    Herroepingsrecht
Wanneer u een bestelling wilt annuleren dan kunt u dat per e-mail aan ons melden of via het: modelformulier herroepinsgerecht.

14)    Privacy verklaring
Privacybeleid Jacobi Hobby & Creatief. (klik hier)
Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons.
Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen.
15)    Betalingen
Het betalen van uw bestelling kan op diverse manieren:
Binnenlandse bestellingen kunnen worden betaald via: iDeal, IBAN overschrijving, Afterpay (betaling achterfaf) of kontant bij het afhalen
Buitenlandse bestellingen kunnen worden betaald via: SEPA-overschrijving, Paypal of Creditcard.
Eventuele terugbetaling (creditering) geschiedt altijd op dezelfde manier als de oorspronkelijke betaling.

16)    Ik ben niet tevreden over de geboden oplossing voor mijn probleem, wat nu ?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling: klantenservice door te geven.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Dit kan ook per post post aan:

  Jacobi Hobby & Creatief
  Houtlaan 7
  9203 AN Drachten
  Nederland

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 7 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van: Stichting Webshop Keurmerk
waar Jacobi Hobby en Creatief bij is aangesloten.